Zaznacz stronę
Placuszki gryczano – daktylowe

Placuszki gryczano – daktylowe

Wydruk przepisu
Placuszki gryczano - daktylowe
Porcje
porcje
Składniki
Porcje
porcje
Składniki
Sposób przygotowania
  1. Kaszę gryczaną płuczemy pod zimną wodą, a następnie zalewamy ją 1/2 litra letniej wody i odstawiamy na noc do namaczania. Następnie odcedzamy kaszę, dodajemy do niej miód, sok z cytryny, świeże daktyle (pamiętajmy o usunięciu pestek) oraz szczyptę soli i miksujemy wszystko na jednolitą masę. Porcje masy wykładamy łyżką na dobrze rozgrzany olej i smażymy z obu stron do lekkiego zarumienienia. Po usmażeniu układamy je na ręczniku papierowym, aby pozbyć się nadmiaru oleju.
  2. Placuszki podajemy posypane cukrem pudrem. Świetnie smakują ze świeżymi owocami i jogurtem greckim. W wersji wegańskiej miód możemy zastąpić syropem klonowym. Życzę smacznego! 🙂
Inne informacje

Więcej przepisów na blogu:

https://kulinarneinspiracjefutki.blogspot.com/

 

Udostępnij ten przepis
Sałatka z pieczonym łososiem i ajvarem

Sałatka z pieczonym łososiem i ajvarem

Wydruk przepisu
Sałatka z pieczonym łososiem i ajvarem
Sposób przygotowania
  1. Oczyszczony filet z dzikiego łososia kroimy na mniejsze kawałki, które skrapiamy oliwą z oliwek i oprószamy z obu stron solą oraz świeżo mielonym pieprzem. Wierzch każdej ryby posypujemy posiekanymi listkami bazylii i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni C na około 15 minut.
  2. Następnie przygotowujemy dressing. Do miseczki wlewamy oliwę z oliwek, miód, sok z cytryny oraz musztardę i mieszamy do momentu uzyskania jednolitej konsystencji.
  3. Paprykę kroimy na mniejsze kawałki, rwiemy liście sałaty i polewamy warzywa dressingiem. Na wierzch układamy upieczone kawałki ryby i podajemy je z ajvarem oraz plastrami cytryny. Całość posypujemy ziarnami słonecznika i świeżymi listkami bazylii.
  4. Prosta paprykowa wersja (świeża papryka + ajvar) jest bardzo smaczna, ale dla urozmaicenia do naszej sałatki możemy dodać także czerwoną cebulkę oraz pomidorki koktajlowe. Życzę smacznego! 🙂
Inne informacje

Więcej przepisów na blogu:

https://kulinarneinspiracjefutki.blogspot.com/

 

Udostępnij ten przepis
Jajka z pastą z awokado

Jajka z pastą z awokado

Wydruk przepisu
Jajka z pastą z awokado
Porcje
Składniki
Porcje
Składniki
Sposób przygotowania
  1. Jajka gotujemy na twardo, studzimy, kroimy na pół i wydrążamy żółtka. Obrane awokado przekładamy do rozdrabniacza wraz z żółtkami, ząbkiem czosnku, miodem i sokiem z cytryny. Wszystko miksujemy na jednolitą i gładką masę, którą doprawiamy do smaku solą, pieprzem i szczyptą kminu rzymskiego. Powstałą pastą faszerujemy białka, a na wierzch układamy małą gałązkę świeżego kopru.
  2. Jajka z pastą z awokado polecam nie tylko od święta. To zestawienie będzie idealnym wyborem dla osób będących na redukcji. Kulturyści i osoby trenujące sporty siłowe spokojnie mogą przygotować takie śniadanie, które świetnie wpisuje się w menu diety białko - tłuszczowej (wtedy jednak zrezygnujmy z dodatku miodu). Życzę smacznego! 🙂
Inne informacje
Udostępnij ten przepis
Halibut w boczku z sosem chrzanowym

Halibut w boczku z sosem chrzanowym

Wydruk przepisu
Halibut w boczku z sosem chrzanowym
Sposób przygotowania
  1. Oczyszczone filety z halibuta dzielimy na mniejsze kawałki, które oprószamy solą i pieprzem cytrynowym. Każdy kawałek owijamy w plastry boczku, układamy w naczyniu żaroodpornym i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni C na około 15 minut. * Jeśli lubimy mocno przyrumieniony boczek, to wcześniej delikatnie obsmażamy filety na patelni.
  2. Następnie przygotowujemy sos chrzanowy. Na rozgrzanym maśle szklimy pokrojoną w kostkę cebulę, dodajemy posiekany czosnek, śmietanę, miód oraz 2 łyżki chrzanu i dusimy wszystko przez chwilę do momentu delikatnego zgęstnienia sosu. Całość doprawiamy solą, gałką muszkatołową i białym pieprzem. Danie świetnie komponuje się ze świeżym pieczywem. Życzę smacznego! 🙂
Inne informacje
Udostępnij ten przepis
Domowa czekolada tylko z 2 składników!

Domowa czekolada tylko z 2 składników!

Wydruk przepisu
Domowa czekolada tylko z 2 składników!
Porcje
porcji
Składniki
Porcje
porcji
Składniki
Sposób przygotowania
  1. Olej kokosowy i miód wkładamy do rondelka. Podgrzewamy w kąpieli wodnej, ciągle mieszając. Gdy składniki się już rozpuszczą cały czas mieszając dodajemy po 1 łyżce kakao. Na koniec dodatki. Wylać do foremek na kostki lodu lub blaszkę wyłożoną papierem i wkładamy do zamrażalki na 15 min. Przechowujemy w lodówce.
Inne informacje

Zapraszam na bloga:

www.zdrowo-i-aktywnie.pl

Udostępnij ten przepis