Zaznacz stronę
Deser czekoladowo-pomarańczowy z karmelizowanymi orzechami

Deser czekoladowo-pomarańczowy z karmelizowanymi orzechami

Wydruk przepisu
Deser czekoladowo-pomarańczowy z karmelizowanymi orzechami
Czas przygotowania 30
Porcje
Składniki
Czas przygotowania 30
Porcje
Składniki
Sposób przygotowania
  1. Zaczynamy od kremu pomarańczowego. Wyciśniętego soku powinno być 70 ml. W rondlu z grubym dnem mieszamy wszystkie składniki kremu, z wyjątkiem masła, podgrzewamy na małym ogniu mieszając rózgą. Gdy pojawią bąbelki gotujemy jeszcze około pół minuty, zestawiamy z ognia, dodajemy masło i mieszamy energicznie, aż masło się rozpuści. Odstawiamy krem do ostygnięcia. Teraz krem czekoladowy. Czekoladę ze śmietanką rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Awokado kroimy na pół, usuwamy pestkę, miąższ i pozostałe składniki miksujemy dokładnie kilka minut na gładką masę. Na końcu przygotowujemy orzechy. Na patelni teflonowej rozgrzewamy masło, wrzucamy orzechy i smażymy na średnim ogniu mieszając przez około 2 minuty. Dodajemy syrop klonowy, mieszając smażymy, aż orzechy staną się przyrumienione. W szklanych naczyniach układamy warstwę z połowy orzechów, następnie warstwę kremu czekoladowego, pozostałe orzechy, warstwę kremu pomarańczowego. Wierzch posypujemy odrobiną startej czekolady i kandyzowaną skórką pomarańczową i podajemy.
Inne informacje

zapraszam na mojego bloga po inne smaczne przepisy 🙂

http://apetycznie-klasycznie.pl/

Udostępnij ten przepis
Chleb gryczany z siemieniem lnianym

Chleb gryczany z siemieniem lnianym

Wydruk przepisu
Chleb gryczany z siemieniem lnianym
Porcje
Składniki
Porcje
Składniki
Sposób przygotowania
  1. Kaszę gryczaną dokładnie płuczemy zimną wodą, a następnie zalewamy 700 ml letniej wody i odstawiamy na 24 godziny (po 12 godzinach mieszamy kaszę i odstawiamy na kolejne 12 h).
  2. Po tym czasie dodajemy 1,5 łyżeczki miodu, 1 łyżkę soli i delikatnie miksujemy zawartość za pomocą blendera (nie zbyt mocno, ponieważ chlebek w tej wersji ma być gruboziarnisty).
  3. Do powstałej masy dodajemy siemię lniane, płatki jaglane i otręby gryczane. Masę przelewamy do foremki dobrze wysmarowanej masłem i odstawiamy na kolejne 10 godzin, aby ciasto mogło popracować. Po tym czasie formę z ciastem wkładamy do piekarnika nagrzanego do 200 stopni C i pieczemy 55 minut.
  4. Chlebek miał być pieczony w klasycznej keksówce, jednak dodatek miodu sprawił, że ciasto zaczęło pięknie rosnąć i musiałam przelać masę do większej, okrągłej formy. Już niedługo zapraszam na kolejną odsłonę chlebka gryczanego. Nowa forma już czeka na pierwszy wypiek 😀
Inne informacje
Udostępnij ten przepis
Bezglutenowy chlebek gryczany

Bezglutenowy chlebek gryczany

Wydruk przepisu
Bezglutenowy chlebek gryczany
Porcje
Składniki
Porcje
Składniki
Sposób przygotowania
  1. Kaszę gryczaną dokładnie płuczemy zimną wodą, a następnie zalewamy 750 ml letniej wody i odstawiamy na 24 godziny (po 12 godzinach mieszamy kaszę i odstawiamy na kolejne 12).
  2. Po tym czasie dodajemy 1 łyżkę soli i miksujemy zawartość za pomocą blendera. To jak bardzo zmiksujemy kaszę, będzie nadawało charakter naszemu chlebkowi. Mój jest dość mocno zmiksowany, ale gdy zrobimy to delikatniej uzyskamy chlebek gruboziarnisty.
  3. Do powstałej masy dodajemy ulubione ziarna lub orzechy. W mojej wersji jest to sezam, orzechy włoskie i ziarna słonecznika. Masę przelewamy do foremki dobrze wysmarowanej masłem i odstawiamy na kolejne 10 godzin, aby ciasto mogło popracować. Po tym czasie formę z ciastem wkładamy do piekarnika nagrzanego do 200 stopni C i pieczemy 55 minut.
  4. Pamiętajmy, aby kasza oraz zmiksowana masa leżakowała w temperaturze pokojowej. Życzę smacznego! 🙂
Inne informacje
Udostępnij ten przepis
Bryndzové pirohy

Bryndzové pirohy

Wydruk przepisu
Bryndzové pirohy
Porcje
Składniki
Porcje
Składniki
Sposób przygotowania
  1. Ziemniaki dokładnie myjemy i gotujemy w mundurkach w lekko osolonej wodzie. Następnie ziemniaki studzimy, odpowiednio odparowujemy, obieramy, tłuczemy i dodajemy do nich pokruszoną bryndzę oraz podsmażoną na maśle cebulkę. Wszystko dokładnie mieszamy, a powstały farsz doprawiamy solą i świeżo zmielonym pieprzem. * ziemniaki gotowane w mundurkach są mniej wodniste, co jest istotne w farszu pierogowym.
  2. Obie mąki przesiewamy, dodajemy sól, olej rzepakowy oraz dość ciepłe mleko i energicznie zagniatamy ciasto. Gotowe ciasto przykrywamy lnianą ściereczką i odstawiamy je na około 15 minut, aby mogło "odpocząć".
  3. Ciasto rozwałkowujemy na cienki placek, a następnie wycinamy koła za pomocą szklanki lub foremki. Na każdym kawałku ciasta układamy porcję farszu.
  4. Pierogi lepimy i układamy je na lnianej ściereczce. W tym czasie zagotowujemy także wodę w garnku.
  5. Pierogi wrzucamy partiami do lekko osolonej wody z dodatkiem 1 łyżki masła lub oleju i gotujemy je 3 minuty od momentu wypłynięcia na powierzchnię. Następnie wyciągamy je za pomocą łyżki cedzakowej i odparowujemy.
  6. Gotowe bryndzové pirohy podajemy z ulubioną okrasą np. stopionym masełkiem, podsmażoną cebulką lub skwarkami.
  7. Jako dodatek obowiązkowa jest także kwaśna śmietana. Wiem, że jogurt ma mniej kalorii, jednak to już nie to samo...Zacytuję mojego domowego smakosza: "Jogurt psuje smak pierogów, a śmietana go podkreśla" 😀 Kleks śmietanki od czasu do czasu jest wręcz wymagany 😀
  8. A lubicie pierogi odsmażane na patelni na drugi dzień? Ja uwielbiam! Niebo dla podniebienia przypominające smaki dzieciństwa. Pirohy doskonale smakują po lekkim zezłoceniu 😀
  9. Życzę smacznego! 🙂
Inne informacje
Udostępnij ten przepis