Zaznacz stronę
Kolorowa tarta z komosy i cukinii

Kolorowa tarta z komosy i cukinii

Wydruk przepisu
Kolorowa tarta z komosy i cukinii
Sposób przygotowania
  1. Komosę gotujemy w lekko osolonej wodzie, odstawiamy do ostygnięcia.
  2. Cukinie razem ze skórą ścieramy na tarce o grubych oczkach. Odsączamy z nadmiaru soku. Papryki i cebulę kroimy w drobną kostkę.
  3. Do warzyw dodajemy odciśniętą cukinię, startą mozarelle, jajka oraz ugotowaną komosę. Mieszamy i doprawimy ziołami, solą i pieprzem.
  4. Tarte przekładamy do natłuczonej foremki i na wierzchu układamy przekrojone na pół pomidorki koktajlowe i oliwki.
  5. Pieczmy około 1 godziny w temperaturze 180 stopni.
Udostępnij ten przepis
Kolorowa sałatka z cukinii

Kolorowa sałatka z cukinii

Wydruk przepisu
Kolorowa sałatka z cukinii
Porcje
Składniki
Porcje
Składniki
Sposób przygotowania
  1. Cukinie i paprykę dokładnie myjemy. Cukinię kroimy wzdłuż na cztery części, a następnie kroimy w plasterki. Z papryki usuwamy gniazda nasienne i kroimy w cienkie paseczki. Cebulę i marchew obieramy. Cebulę kroimy na pół, a następnie w cienkie piórka. Marchew ścieramy na tarce o dużych oczkach. Wszystkie warzywa łączymy ze sobą, dodajemy sól i dokładnie mieszamy, aby składniki się połączyły. Odstawiamy na 30 minut. W tym czasie myjemy i wyparzamy słoiki i pokrywki. Pokrywki wycieramy do sucha. Warzywa odsączamy z soku, przekładamy do drugiej miski . Dodajemy posiekany koperek. Wszystkie składniki zalewy łączymy ze sobą i doprowadzamy do wrzenia. Kiedy cukier się rozpuści, dodajemy zalewę do warzyw i dokładnie mieszamy, aby składniki się połączyły. Tak przygotowaną sałatkę przekładamy do słoików. Sałatkę należy dobrze docisnąć w słoiku, aby pozbyć się powietrza. Słoiki dobrze zakręcamy. Pasteryzujemy w kąpieli wodnej przez 15 minut od zagotowania się wody. Gorące słoiki po wyjęciu z wody stawiamy do góry dnem. Notes * waga warzyw po obraniu i oczyszczeniu
Inne informacje
Kiedy na straganach pojawiają się sezonowe warzywa to znak, że nadszedł czas na przygotowywanie przetworów. To nic, że sklepy są pełne półproduktów i wymyślnych przetworów, a zamrażarki w marketach oferują warzywa w dziesiątkach wariantów i przygotowane do spożycia po ugotowaniu lub zagrzaniu. Nic nie zastąpi domowych przetworów. Zimą nie zawsze mam czas, aby przygotować świeżą sałatkę do obiadu. Wtedy właśnie sięgam do spiżarni po różne, kolorowe sałatki. Otwieram słoik a tam smaki, zapachy i kolory lata. Sałatka z cukinii jest pyszna, chrupiąca i aromatyczna. Pasuje do wielu dań obiadowych, ale również jako dodatek do kanapek.
Udostępnij ten przepis
Fit przekąska: Pomidory z guacamole i jajem przepiórczym

Fit przekąska: Pomidory z guacamole i jajem przepiórczym

Wydruk przepisu
Fit przekąska: Pomidory z guacamole i jajem przepiórczym
Czas przygotowania 15 minut
Porcje
osób
Czas przygotowania 15 minut
Porcje
osób
Sposób przygotowania
  1. Jaja przepiórcze gotujemy na twardo w lekko osolonej wodzie (wtedy skorupka będzie łatwiej odchodziła) przez około 4 minuty, zalewamy zimną wodą, obieramy i kroimy na pół. Umyte pomidory przekrajamy na pół i wydrążamy środki. Z awokado usuwamy pestkę, wydrążamy miąższ, przekładamy do miseczki i rozgniatamy wraz z sokiem limonki oraz przeciśniętym przez praskę ząbkiem czosnku. Czerwoną cebulkę oraz papryki kroimy w drobną kostkę, kolendrę siekamy i dodajemy do rozgniecionego awokado. Wszystko mieszamy i doprawiamy do smaku solą oraz świeżo zmielonym pieprzem. Pomidory faszerujemy guacamole, na którym układamy połówkę przepiórczego jaja. Całość dekorujemy tajską bazylią.
  2. Sok z limonki możemy zastąpić sokiem z cytryny. Jeśli nie lubimy smaku świeżej kolendry to zastąpmy ją natką pietruszki.
  3. Taka przekąska świetnie sprawdzi się także jako drugie śniadanie do pracy. Wystarczy złączyć dwie połowy pomidora i owinąć w folię spożywczą. Życzę smacznego! 🙂
Inne informacje
Udostępnij ten przepis