Zaznacz stronę
Jajka z pastą z awokado

Jajka z pastą z awokado

Wydruk przepisu
Jajka z pastą z awokado
Porcje
Składniki
Porcje
Składniki
Sposób przygotowania
  1. Jajka gotujemy na twardo, studzimy, kroimy na pół i wydrążamy żółtka. Obrane awokado przekładamy do rozdrabniacza wraz z żółtkami, ząbkiem czosnku, miodem i sokiem z cytryny. Wszystko miksujemy na jednolitą i gładką masę, którą doprawiamy do smaku solą, pieprzem i szczyptą kminu rzymskiego. Powstałą pastą faszerujemy białka, a na wierzch układamy małą gałązkę świeżego kopru.
  2. Jajka z pastą z awokado polecam nie tylko od święta. To zestawienie będzie idealnym wyborem dla osób będących na redukcji. Kulturyści i osoby trenujące sporty siłowe spokojnie mogą przygotować takie śniadanie, które świetnie wpisuje się w menu diety białko - tłuszczowej (wtedy jednak zrezygnujmy z dodatku miodu). Życzę smacznego! 🙂
Inne informacje
Udostępnij ten przepis
Deser czekoladowo-pomarańczowy z karmelizowanymi orzechami

Deser czekoladowo-pomarańczowy z karmelizowanymi orzechami

Wydruk przepisu
Deser czekoladowo-pomarańczowy z karmelizowanymi orzechami
Czas przygotowania 30
Porcje
Składniki
Czas przygotowania 30
Porcje
Składniki
Sposób przygotowania
  1. Zaczynamy od kremu pomarańczowego. Wyciśniętego soku powinno być 70 ml. W rondlu z grubym dnem mieszamy wszystkie składniki kremu, z wyjątkiem masła, podgrzewamy na małym ogniu mieszając rózgą. Gdy pojawią bąbelki gotujemy jeszcze około pół minuty, zestawiamy z ognia, dodajemy masło i mieszamy energicznie, aż masło się rozpuści. Odstawiamy krem do ostygnięcia. Teraz krem czekoladowy. Czekoladę ze śmietanką rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Awokado kroimy na pół, usuwamy pestkę, miąższ i pozostałe składniki miksujemy dokładnie kilka minut na gładką masę. Na końcu przygotowujemy orzechy. Na patelni teflonowej rozgrzewamy masło, wrzucamy orzechy i smażymy na średnim ogniu mieszając przez około 2 minuty. Dodajemy syrop klonowy, mieszając smażymy, aż orzechy staną się przyrumienione. W szklanych naczyniach układamy warstwę z połowy orzechów, następnie warstwę kremu czekoladowego, pozostałe orzechy, warstwę kremu pomarańczowego. Wierzch posypujemy odrobiną startej czekolady i kandyzowaną skórką pomarańczową i podajemy.
Inne informacje

zapraszam na mojego bloga po inne smaczne przepisy 🙂

http://apetycznie-klasycznie.pl/

Udostępnij ten przepis
Fit przekąska: Pomidory z guacamole i jajem przepiórczym

Fit przekąska: Pomidory z guacamole i jajem przepiórczym

Wydruk przepisu
Fit przekąska: Pomidory z guacamole i jajem przepiórczym
Czas przygotowania 15 minut
Porcje
osób
Czas przygotowania 15 minut
Porcje
osób
Sposób przygotowania
  1. Jaja przepiórcze gotujemy na twardo w lekko osolonej wodzie (wtedy skorupka będzie łatwiej odchodziła) przez około 4 minuty, zalewamy zimną wodą, obieramy i kroimy na pół. Umyte pomidory przekrajamy na pół i wydrążamy środki. Z awokado usuwamy pestkę, wydrążamy miąższ, przekładamy do miseczki i rozgniatamy wraz z sokiem limonki oraz przeciśniętym przez praskę ząbkiem czosnku. Czerwoną cebulkę oraz papryki kroimy w drobną kostkę, kolendrę siekamy i dodajemy do rozgniecionego awokado. Wszystko mieszamy i doprawiamy do smaku solą oraz świeżo zmielonym pieprzem. Pomidory faszerujemy guacamole, na którym układamy połówkę przepiórczego jaja. Całość dekorujemy tajską bazylią.
  2. Sok z limonki możemy zastąpić sokiem z cytryny. Jeśli nie lubimy smaku świeżej kolendry to zastąpmy ją natką pietruszki.
  3. Taka przekąska świetnie sprawdzi się także jako drugie śniadanie do pracy. Wystarczy złączyć dwie połowy pomidora i owinąć w folię spożywczą. Życzę smacznego! 🙂
Inne informacje
Udostępnij ten przepis